FANDOM

Soul
Dusza ( Tamashī) to ciemna, nieorganiczna masa, która świeci w kolorach niebieskich i zielonych. Jest to prawdziwa forma ludzka. Wbrew pozorom nie jest to rzecz nieuchwytna, to bardziej jest obiektem.[1]

Dusza pokazuje prawdziwą formę osoby, nawet podstawowe informacje jak płeć jest znana dla kogoś, kto widzi formę dusz – jak to było w przypadku Reliusa Clovera, mógł od razu określić oryginalną płeć Mai Hazuki widząc ją.

Silna dusza jest także w stanie chronić swojego właściciela od efektów Granicy, a także może przyciągać Błękit, dając specjalną zdolność nazywaną Drive’em. Jeśli w pobliżu nie ma wystarczająco dużo magicznego elementu, użycie Drive’a pożera część duszy użytkownika.

Innym typem duszy są takie, które mają moc kontroli przepływu życia, i tylko takie dusze mogą być użyte jako moc dla klinu Kushinady. Taką duszę miała Celica A. Mercury.

Dusze są używane w produkcji rdzeni dla Arcywrogich Zdarzeniowych Broni, a Embrion jest stworzony z nich. Silna dusza jest potrzebna dla stworzenia Detonatora. Taką duszę ma Makoto Nanaya.[2]

Gdy życie posiadacza danej duszy się kończy, wraca ona do Błękitu, gdzie jest przechowywana i zabezpieczona wraz ze wszystkimi informacjami, jakie posiada.

Odniesienia

  1. BlazBlue: Continuum Shift Extend, tryb historii, historie Reliusa, „Widoczny mrok”
  2. BlazBlue: Continuum Shift Extend, tryb historii, historie Makoto, „drobna nadzieja”, alternatywne zakończenie